Ümit Kalko Haberleri

Ağustos 29, 2022 by Yorum yapılmamış

Kişinin yaşadığı cemiyet içre kıymeti olan , kapasite, biçimci ve öbür davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.

Yetişek, önceden saptanmış esaslara nazaran insanların davranışlarında belli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Yetişek; kişinin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değkârme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabil eğitimin bir çok teşhismı kuruluşlabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:

“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin lakinçlarına şık ) değkârme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis nazaran;

· Yetişek bir vetiretir.

· Yetişek sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde değkârtirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değkârme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Yetişek sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç esas öğesi vardır.

1. Ammaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Yetişek lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamam kültürler sinein tıpkıdır. Ammaçların içeriği ve öğrenme sinein kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre nazaran değkârebilir, ama sürecin doğası değkârmez.

Yetişek kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birçok filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna üstüne farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin ikrar edilen standart teşhismı şudur: Yetişek, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değkârikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içre eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değkârikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.

Yetişek, in sinein dirim boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere şık olabileceği kabil istenmedik yönde de vürutebilir. Yetişek sürecinin kârletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal yetişek, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal yetişek denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, yetişek merkezleri kabil mekânlarda maruz yetişek formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır yetişek ise informal eğitidir. Yani yetişek sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Yetişek Türleri
Yetişek türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek sarhoş olmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belli bir çekim ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal yetişek ise kendiliğinden vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Yetişek Sistemi
Yetişek, bir mekanizma olarak ele kırmızıındığında ise yetişek sisteminin üç esas ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Orijin; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Süreç; meslek içre meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, bitirme, sınav özetları kabil mergup davranış değkâriklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Leave a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.